17 September 2012

پیشرفت خوبه، ولی به چه قیمتی؟

چیزی که باعث پیشرفت مردها میشه قدرت طلبی و چیزی که باعث پیشرفت زن ها میشه حسادته. 
بعد اونوقت مردا همش دنبال حذف حس حسادت تو زن ها هستن و محکومش میکنن؛ چون حسادت زن ها به هر چیزی رو نشونه ی عدم قدرت خودشون تو برآورده کردن آرزوهای همسرشون میدونن.
از اون طرف هم زن ها دنبال سرکوب کردن قدرت طلبی مردا هستن تا توی زندگی براشون شاخ نشن و احساس در موضع ضعف بودن در مقابل مرد بهشون دست نده.
نتیجه گیری؟
اگه میخواین پیشرفت کنید ازدواج نکنید :))
یا اگرم میخواید ازدواج کنید با همجنس خودتون ازدواج کنید D:
اینا راه حل های آسونش بود البته.
راه حل سخت ترش اینه که یاد بگیریم حسادت و قدرت طلبی یه خودمون رو کنترل کنیم. 
حسادتمون باعث تخریب نباشه و فقط یه انگیزه باشه برای بهتر شدن. 
برای این حسادت حد و مرز بذاریم و تو چیزای خوب حسودی کنیم نه به همه چی. 
قدرت طلبیمون رو اختیارش رو داشته باشم تا باعث تخریب آدمهای اطرافمون نشه و اگرم به جائی رسیدیم حس نکنیم اونقدر قوی شدیم که زور بگیم.

2 comments:

همای said...

در مورد زنها موافق نیستم، هر چی با خودم فکر کردم دیدم من مثلا به کی حسادت کردم که خواستم پیشرفت کنم؟
در مورد مردها هم موافق نیستم، یعنی به نظرم نمی شه به این راحتی قضاوت کرد در این مورد، خیلی فاکتورها هست، همه دلایل هم منفی نیست

Reyhan said...

خوب شاید درست تر بود بیشتر زن ها یا بیشتر مردها نوشته میشد. یک استثناش هم کسانی هستند که در حال زندگی میکنند و هیچوقت به آینده و در نتیجه پیشرفت فکر نمیکنند.
یعنی تو تا حالا پیش نیومده یکی رو ببینی که خیلی آدم مهربونیه با اطرافیانش و بهش حسودیت بشه که چرا تو اینقدر مهربون نیستی؟ یا پیش نیومده کسی خیلی پشتکار داشته باشه و تو کارش موفق باشه و دلت بخواد کاش جای اون بودی. منظورم از حسادت فقط حسش نبوده، حسادت به عنوان یه موتیویشن بوده.