22 November 2009

غذاها-۱

خوب چیزی که امروز میخوام بگم نمیشه بهش گفت یه نوع غذا. چون اسمش ماکارونی یه D:
ولی خوب یه جور پخت ماکارونی و سس اون هست که چون خوشمزه شده بود گفتم شیر کنم.

و اما نحوه ی تهیه:
من ماکارونی سبوس دار دوست دارم. سالم تر و خوشمزه تره. ماکارونی رو بعد از اینکه آب جوشید، بدون اینکه هیچ روغن یا نمکی بهش اضافه کنید بذارید که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشه. بعدش آبکشش کنید. این از بخش ماکارونیش.
برای تهیه سس شما به مقداری که دوست دارید سیب زمینی رو میپزید(مثلا من برای یک نفر یک سیب زمینی کوچیک انتخاب کردم). بعد از پخت اون رو خیلی ریز نگینی میکنید. یک مقداری ذرت و یا ذرت بچه هم تهیه میکنید که اگه ذرت بچه است اون رو هم باید نگینی کنید ولی یه کم درشت تر که زیر دندون بره. حالا این دو تا رو با هم مخلوط کنید و بهش نمک بزنید. آبلیمو و پودر سیر هم اضافه کنید. من آخرش نعناع هم بهش اضافه کردم. یه مقدار سس خردل هم به طوری که فقط مزه بگیره و نه اینکه تو سس آغشته بشه مزه ی خیلی خوشمزه ای میده.
غذا آماده است و میتونید با سلیقه ی خودتون تزیین اش کنید.
یه غذای سالم و خوشمزه، بدون روغن و تا حدی رژیمی.
--------------------------------------------------------------
بیربط به پست نوشت: ساعت ۷.۵ اومدم خونه میبینم هیشکی نیست. بعد پیغام ها رو چک میکنم. دو تا از دوستای پدر پیغام گذاشتن که زنگ زده بودیم احوالتون رو جویا بشیم و انشالله زودتر کسالت برطرف بشه. بعد میگم اینا چقدر خوشحالن(یه چیزی تو مایه های اسکول خودتون) بعد از یه هفته زنگ زدن! زنگ زدم به مبایل مامان میگم کجایین شما؟ میگه بیمارستانیم. پدر حالش بد شده بود. ولی خوب الان کلی دارو زدن و اینا داریم میایم خونه.
نتیجه ی اخلاقی مربوط به "بیربط به پست نوشت" نوشت: درست در همان لحظه که دیگران را خوشحال(همون که قبلا گفتم) میپندارید، این خودتونید که خوشحالید!

10 comments:

آنیما said...

وای!!با اینکه خیلی ناهار خوردم اما بازم دلم خیلی خواست از این غذاهه!!چه قدر خوشمزه به نظر میاد!چه کردی ریحان!!وای!!ا

مسافر said...

یعنی بدون نمک و ادویه و روغن خوشمزه میشه !؟

b said...

yade saman ashpaz oftadam to barname bahoone:D ye bar bastani sorkhkarde doeost kard jat khali :D

noosh joon :*

Reyhan said...

به آنیما
قربونت عزیزم
یه دفعه برات درست میکنم. زیاد طول نمیکشه

به بتی
آدم اول که نیگا میکنه فکر میکنه چیزای چندشی درست میکنه. ولی اگه یه بار خودت بپزی میبینی هم خوشمزه است و هم ایده اش جالبه و هم سالمه و این آخری از همه چی مهم تره

به مسافر
به جای نمک میتونی آبلیمو جایگزین کنی
ادویه هم استفاده کردم. پودر سیر و نعناع و فلفل
بدون روغن خیلی هم خوب میشه. تازه اگه بدون روغن از گلوت پایین نمیره میتونی روغن زیتون استفاده کنی

Alireza said...

من که همین جوری کشته-مرده ی ماکارونی هستم، دیگه این یه دونه که جای خود داره، همون روز که سر کلاس عکسش رو نشونم دادی، کلی دلم ضعف رفت!
:P

فقط باید قبل از خوردنش یه جمله ی هشدار دهنده بذاری:
« خطر قطع انگشت: مراقب خورده شدن انگشتان خود باشید!»؛

نوش جان
:*

Reyhan said...

عزیززززززززززززززززززززم
چقده خوشگل تعریف میکنی
:*:*:*:*

Nasibe said...

منم همیشه به جای هر واژه ای که انسانهای ناجنتلمن و نا جنتلوومن استفاده میکنن, میگم : خوشحال...مجموعا ازش راضی ام, چون راستش دیدی که به هر کدوم از بچه های لب دکتر سربازی یا همکلاسیهام هم میخوام حرصم رو خالی کنم, میگم خوشحال

Reyhan said...

نا جنتلوومن
:)))))))))))))))))))))))
کلی خندیدم نصیبه
البته این خوشحالی که من استفاده کردم با این خوشحال تو فرق میکنه
:D
این بیچاره ها جنتلمن بودن همشون
:D

امیرحسین said...

به به!؛
حتما خیلی خوشمزه است، من ترجیح میدم نیمه رژیمی درست کنم، با یه کم روغن و نمک؛
------------
الآن چطورن؟ بهترن؟

sir hannan said...

khob hala ke kasi dige inja ro nemikhoone migam :

baraye man age rob nadashte bashe kheili eshteha bar angiz nist. va albate morede mohemtar tahdige sibzaminishe ke chon midoonam khodetoon midoonid nagoftam! e engari goftam:D