20 August 2009

خواستن->توانستن؟نتوانستن؟

انسانها وقتی به بلوغ فکری میرسند که بتوانند تشخیص دهند همیشه خواستن توانستن نیست...
---------------------------------------------
آن زمانی که این پست را در بلاگ پیشین نوشتم بعضی ها گفتند که خواستن عین توانستن است و بعضی ها هم گفتند که باید تلاش کرد و با تلاش میتوان رسید و ...
ولی من همچنان نظرم این است که انسانها وقتی به بلوغ فکری میرسند که بتوانند تشخیص دهند "همیشه" خواستن، توانستن نیست. البته خواستن میتواند شروع خوبی باشد!
---------------------------------------------
درددل نوشت: یه مقاله درسی باید تا فردا شب بدم که فعلا رو هواست! تازه از امروز صبح شروع کردم. گشادی بیش از حد هم بدجوری آدم رو پاره میکنه :((

11 comments:

راوی said...

می‌گفت اگر نخوای، حتما موفق می‌شی که نتونی، ولی اگر بخوای خیلی هم معلوم نیست موفق بشی که بتونی :-b

Reyhan said...

خل شدم والا!
این موقع شب خدابم نمیبره و وبگردی میکنم و الهه ناز گوش میدم!
سحر با لگد باید از خواب پاشم:دی

پژمان said...

خواستن عین توانستن است! باور کن!

hannan said...

adam vaghti be bolooghe fekri mirese ke bekhad oonche ra ke mitoone ;)

آنیما said...

خیلی موافقم.!!

علیرضا said...

به نظر من باید معنی خواستن و توانستن رو ببینیم چیه

من میگم خواستن همیشه توانستنه

اما توانستن به معنی رسیدن به اون هدف خاص ممکنه نباشه. خیلی وقتا مسیر رسیدن به هدف خودش ارزش خواستن رو داره

فلسفی شدا

Reyhan said...

به حنان:
البته اینی که میگی خیلی درسته ها. بزرگا هم همیشه همین رو میگن که در حد توانایی و وسع خودت بخواهد
ولی خیلی وقتا در توانایی و وسع خودت هم میخوای ولی نمیشه
به نظر من آدمی تنها بازیگر نقش زندگی نیست. به همین خاطر همیشه هم خواستن به معنی توانستن نیست

Alireza said...

به نظر من هم خواستن توانستن است، مثل همين مقاله ي درددل نوشت كه خواستي و يكي-دو روزه تمومش كردي

:*

آقا حنان! said...

خداوندا ارامشی عطا فرما تا بپذیرم انچه را که نمی توانم تغییر دهم؛ شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت این دو رابدانم (جبران خلیل جبران) ...

اونوقتی آدم بزرگ میشه که حدود خودش رو درک کنه و با وجود علم به نقش سایر عوامل در بازی زندگی، نقش خودش رو کامل بازی کنه :)

به آقای همسر: حالا می بینی یه سری جوون بدبخت بیچاره اینجا نشستن که هی نباید جلوشون از این کارا کنی تا دلشون آب بشه که :دی

Nasibe said...

منم این دعای جبارن دو دوس دارم
داوندا ارامشی عطا فرما تا بپذیرم انچه را که نمی توانم تغییر دهم؛ شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت این دو رابدانم (جبران خلیل جبران) ...


اما خواستن خیلی وقتها برام توانستن بوده ولی بوده زمانی هم که به قول خودت چون غیر از خودم کسان دیگری هم بودن, خواستن توانستن نشد اما باور دارم که خدا و زمان بهترین گردانندگان زندگی هستن و بعدها قبول کردم اون نتوانستن عالی ترین بوده در ان زمان

s3m said...

آخ که این دم امتحانیا، آخرای درددل نوشت بدجوری وجدان میشه...ههههههه